پاورپوینت فصل سوم کتاب مقدمات برنامه ریزی درسی (نیاز سنجی، اصول و روشها) نوشته حسن ملکی

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل سوم کتاب مقدمات برنامه ریزی درسی (نیاز سنجی، اصول و روشها) نوشته حسن ملکی در قالب pptx و در حجم 47 اسلاید: 

بخشی از متن: 
مفهوم نیاز سنجی 
بررسی و شناخت ماهیت سه مقولۀ فوق فرد، جامعه و رشته علمی مجموعه ای از آگاهیهای مربوط به واقعیت را در اختیار برنامه ریزان درسی قرار میدهد که از ،بررسی تحلیل و طبقه بندی آنها میتوان نیازهای برنامه درسی را شناخت.

بنابراین میتوان گفت
نیاز سنجی عبارت است از فرایند مطالعه و شناخت ماهیت فرد، جامعه و رشته علمی به قصد تشخیص ضرورتهای تربیتی

در مجموع باید گفت که نیاز سنجی به مثابۀ فرایند کاشف واقعیت با تأثیر پذیری از باورهای عمیق اعتقادی و فلسفی در خصوص مؤلفه های گوناگون نیاز کامل میشود در صورت بی اعتنایی به این باورهای ارزشی و اعتقادی نیازهای تعیین شده قابل اعتماد نخواهند بود و تأمین آنها باعث رشد واقعی و همه جانبه یادگیرندگان نخواهد شد.

مفهوم نیاز
نخستین سؤال اساسی در بحث نیاز سنجی این است که ماهیت نیاز کدام است؟ آیا نیاز در برنامه درسی همان خواسته یادگیرنده است؟ آیا نیاز معادل خواسته جامعه است؟ آیا نیاز با خواسته ها و تأکیدات متخصصان موضوعی برابر است؟ باید گفت که هیچ کدام از اینها «نیاز» برنامه درسی نیستند.
نمی توان خواسته و علاقه یادگیرنده را نیاز برنامه درسی منظور کرد زیرا که خواسته او لزوماً منطبق بر رشد و کمالش نیست.

نیازهای برنامه درسی «ضرورتهای تربیتی برگرفته از فاصله تا وضع مطلوب که با توجه به نیازها و علایق فراگیرنده و مسائل اجتماعی موجود قابلیت تأمین به دست آورده اند».

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 3006 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 47

حجم فایل:309 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252